Step 1. However, for any number of reasons, this does not always happen automatically. When prompted, type in lmula to be taken to the University’s login page and complete your sign-in process! Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Please watch this short video on how to do so. zu dienstlichen Zwecken aus datenschutzrechtlichen Gründen unterbleiben muss. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Erfasst ist die Nutzung der lizenzierten Produkte und Services, die Bereitstellung von Updates, die Gewährleistu… Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. In diesem Fall weichen Sie bitte auf den Webmail-Client des LRZ aus (Benutzername ist hier Ihre E-Maildresse): https://webmail.lrz.de. Note: As our world comes together to slow the spread of COVID-19 pandemic, the Zoom Support Center has continued to operate 24x7 globally to support you.Please see the updated Support Guidelines during these unprecedented times. Sie erleichtern den Dozenten durch die Registrierung die sichere Konfiguration bzw. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution for conference, huddle, and training rooms, as well as … Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Offenbar ist die Nutzung per Browser ... Mit SSO anmelden Mit Google anmelden Mit Facebook anmelden Sie wurden von Ihrem Zoom-Konto abgemeldet. Sign in. Sie werden dann auf die zentrale Login-Seite der LMU weitergeleitet und können sich bequem mit Ihrer LMU-Benutzerkennung einloggen. However, upon your first connection, you will be instructed to download and install the Zoom client app on your computer or mobile device. Sonderforschungsbereiche. Die LMU empfiehlt, vornehmlich die Tools DFNconf oder Meet (LRZ) zu verwenden, da diese als sicherer eingestuft werden. Zoom is an Internet-based platform used by the University for web conferencing in online learning. Für den Einsatz von Zoom an der LMU gelten die Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen. Wichtige Links und Hilfestellungen zur Nutzung von Zoom: Wir verfolgen die Diskussionen zum Thema Datenschutz und Zoom und stehen in engem Austausch mit dem behördlichen Datenschutzbeauftragten der LMU sowie auch mit den Stabsstellen für IT-Recht und Informationssicherheit für die staatlichen Hochschulen in Bayern. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Zoom LMS – As easy as it gets! Zoom single sign-on (SSO) is based on SAML 2.0. Loyola Marymount University video conferencing. Launch your Zoom app. Wenn Sie den Zoom-Client nutzen, wählen Sie bitte ebenfalls beim Anmelden die SSO-Variante (Single Sign-On) und ergänzen die URL mit lmu-munich. Die Angebote können entweder direkt über den Browser oder den Zoom-Client genutzt werden. Wie teste oder schließe ich mein Computer-Audio an? The LMS stores the Zoom ID and password to ensure Single Sign on … Universitätsfrauenbeauftragte. Host and participants can access Zoom through any laptop or mobile devices at https://luc.zoom.us/, which makes Zoom an excellent solution for working in the office or on the go. Step 2. This will direct you to the University login page. Video Conferencing. This feature allows your users to login to Zoom with a simple click from inside the LMS without the need to enter two login details. Zoom entwickelt die Administration kontinuierlich weiter, wir werden die Konfigurationsmöglichkeiten daher laufend prüfen und die Einstellungen ggf. Letzte Aktualisierung: 23.04.2020 09:30 Uhr. Mac Users: CMD+Spacebar and type in Zoom. Zoom can map attributes to provision a user to different group with feature controls. Step 5: Meeting. Please note: To help enhance application and data security, Duo Multi-Factor Authentication (MFA) is required to access this service. Zoom makes video and web conferencing frictionless. Our solution offers the best video, audio, and screen-sharing experience across Zoom Rooms, Windows, Mac, iOS, Android, and H.323/SIP room systems. anpassen, um eine möglichst datensparsame Nutzung zu gewährleisten. Wählen Sie die Option SSO Anmelden 3. Zoom unifies cloud video conferencing, simple online meetings, and cross platform group chat into one easy-to-use platform. Für den Fall, dass Sie sich bei Zoom registrieren möchten, empfehlen wir Ihnen den Login mit der LMU-Benutzerkennung: Gehen Sie hierzu auf lmu-munich.zoom.us und wählen dort Sign-In bzw. Zweck der Datenverarbeitung ist die Nutzung von Zoom als Tool zur Zusammenarbeit im Rahmen der dienstlichen Tätigkeit an der LMU zur Erfüllung der Hochschulaufgaben gemäß Art. Einige der Online-Lehrangebote im Sommersemester 2020 werden mit der Videokonferenz-Lösung der Firma Zoom umgesetzt. Zoom acts as the Service Provider (SP), and offers automatic user provisioning. Join. Klicken … Die Registrierung über die SSO-URL ist ebenfalls erforderlich, wenn automatisiert Business-Lizenzen für das Sommersemester 2020 an Studierende zugewiesen werden. Follow these steps: Choose Switch Account near the bottom of the menu. Allen Meeting-Veranstaltern empfehlen wir, die Meeting-Einstellungen sicherheitshalber nochmal zu prüfen, da durch die neuen Standardeinstellungen für neue Meetings möglicherweise auch frühere Konfigurationen geändert wurden (bspw. Aus Sicherheitsgründen können Dozenten den Zugang zu einer Online-Veranstaltung auf Personen beschränken, die sich über eine @LMU-Adresse angemeldet haben. Allen Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern der LMU steht eine Business-Lizenz zur Verfügung (zunächst für ein Jahr - bis März 2021), die automatisch beim Login mit der LMU-Benutzerkennung zugewiesen wird. 2 BayHSchG. You can configure your audio and video settings as needed. Um einen bestmöglichen Schutz zu erreichen, haben wir Funktionen zentral deaktiviert, die im Hinblick auf den Datenschutz kritisiert werden. If you are an external participant attending a workshop or special event (not registered in a course), then you will remain in the waiting room until the host admits you in. Zoom Video Communications (s. unten). Click Sign in with SSO. Founded in 2011, Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with a secure, easy platform for video and audio conferencing, messaging, and webinars across mobile, desktop, and room systems. If you are placed in a waiting room, Zoom will give you the option to bypass the waiting room by logging in to your MyLMU (LMU Zoom) account. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Für Videokonferenzen wird neben DFNconf und LRZmeet grundsätzlich auch Zoom empfohlen.. Zoom supports SAML 2.0 which enables web-based authentication and authorization including SSO. Click Start Zoom, and click Sign In. Step 4: Waiting Room. Die Registrierung über die SSO-URL hat folgende Vorteile: Achtung: Falls Sie bereits ein lokales Zoom-Konto mit Ihrer LMU-E-Mailadresse eingerichtet haben, kann es sein, dass Ihnen Zoom E-Mails schickt, die aufgrund einer fehlerhaften Kodierung in der LMU-Mailbox nicht korrekt angezeigt werden können. Simply wait until the host begins the meeting. Wie kann ich an einem Online-Meeting (bspw. For security purposes, all students and external participants are placed in a waiting room at the start of the meeting (pictured). Please do so, and follow the instructions provided in the installer. After signing in, be sure to allow your browser to “Open Zoom URL” to complete the login process. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Westchester Main Campus; 1 LMU Drive Los Angeles, CA 90045 310.338.2700; Downtown Law Campus; 919 Albany Street Los Angeles, CA 90015 213.736.1000; Playa Vista Campus Durchführung eines Meetings. Öffnen Sie das Programm Zoom: 2. Simply follow the instructions outlined in the waiting room window. Zoom, a cloud-based video conferencing service, is now available to use on campus. Zoom Video Conferencing . In the event the host has not yet started the meeting, a window “Waiting for the host to start this meeting” will appear with a rotating blue circle (pictured). LMU College of Communication and Fine Arts, LMU Frank R. Seaver College of Science and Engineering. If you see the word "Licensed" next to your name/photo, you have an LMU Zoom account. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. When it redirects you to LMU’s login page, use your LMU … SAML 2.0 is an XML-based protocol that uses security tokens containing assertions to pass information about a user between a SAML Click on the link provided in the email, which will include “lmula.zoom.us” in the link address. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Anmelden. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. (15.04.2020), Wir haben die Standardeinstellungen für Meetings nochmal angepasst und sind dabei den Empfehlungen der Stabstelle für Informationssicherheit und IT-Recht für die staatlichen Universitäten und Hochschulen gefolgt. Step 3. Zoom wird in Verwaltung, Lehre und Forschung verwendet, um virtuelle Besprechungen, interaktive Online-Kurse und Webinare (Online-Meetings) durchzuführen und den Forschungsbetrieb zu unterstützen. Die Registrierung über die SSO-URL ist ebenfalls erforderlich, wenn automatisiert Business-Lizenzen für das Sommersemester 2020 an Studierende zugewiesen werden. Security Notice: Remember to close your browser window when you are done. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. On the next screen, select Sign In with SSO, and type in lmula when prompted. Host. Meeting über Ihre LMU-Benutzerkennung (Campus-Kennung) und Ihr LMU-Zoom-Konto durchführen (aus datenschutzrechtlichen Gründen muss diese Option gewählt werden). LMU LMU-ZOOM - IT X Nutzungsbedingungeo X Servicedesk GEA German-English... DEUTSCH (DE) 120% Ill\ C) 9 https://moodle. Zoom is a cloud conferencing solution that can be used for small group sessions or large administration meetings all within one easy-to-use platform. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Sign in to your account. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Zentrum Seniorenstudium (47) Zentralbereich. Der Zugang zu dem eigenen Account erfolgt entweder über einen eigenes Zoom-Konto oder über eine Institution (SSO). Start your meeting. (20.04.2020), Bitte beachten Sie: Für Beschäftigte und Studierende gelten die, Hinweise zur Datenübertragung bei der Google™ Suche, Videokonferenzen und Online-Lehrangebote mit Zoom, Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen für die Verwendung von Zoom. (5) Zugang mit LMU Kennung, wenn Sie Zoom bereits installiert haben 1. Getting Started With Zoom. When your Internet browser opens, you will be instructed to download and install the Zoom client app, if you haven’t already, on your computer or mobile device. Für die Nutzung von Zoom wird ein internetfähiges Endgerät benötigt, sowie die in allen gängigen App-Stores verfügbare Zoom-App. Join a Meeting Start a Meeting Log In Install Zoom Zoom LMS supports Single Sign-On (SSO). Select “Allow”. You’re in the meeting! Your Internet browser will ask you to open the Zoom app. einem Online-Seminar) teilnehmen? Vigilanzkulturen (SFB 1369) (2) Hinweis für Beschäftigte der LMU: Weitere Informationen zur Nutzung von Zoom finden Beschäftigte im. All students and external participants have access to this platform for classes, workshops, and special events; you do not need to purchase a personal account. Die LMU weist ausdrücklich darauf hin, dass die Nutzung von Skype, Facetime, etc. Zoom is an Internet-based platform used by the University for web conferencing in online learning. Bitte beachten Sie: Für Beschäftigte und Studierende gelten die Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen für die Verwendung von Zoom. If you have an active MyLMU account, you will automatically bypass the waiting room and connect to the meeting. Grundsätzlich können Teilnehmer von Konferenzen oder einer Online-Lehrveranstaltung Zoom ohne Registrierung verwenden. Melden Sie Sich erneut an, um die Nutzung von Security Notice: To completely log out, click the LMU Logout button below, then exit your browser. All students and external participants have access to this platform for classes, workshops, and special events; you do not need to purchase a personal account. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. wurde eine flächendeckende Verpflichtung zur Nutzung von Meeting-Passwörtern eingeführt und die Nutzung der Warteraumfunktion als Default-Voreinstellung konfiguriert. Click your name/profile photo. Westchester Main Campus; 1 LMU Drive Los Angeles, CA 90045 310.338.2700; Downtown Law Campus; 919 Albany Street Los Angeles, CA 90015 213.736.1000; Playa Vista Campus Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen. The domain is lmula. Once the Zoom client is installed, log in by selecting Sign In, then Sign In with SSO. Geben Sie in das Feld Firmendomäne: lmu-munich ein 4. Zur Nutzung der Zoom-Videokonferenz-Plattform ist das Herunterladen und Zugang zu Zoom als Student*in der LMU Um Zoom stabil nutzen zu können, empfehlen wir die Installation des Programms selbst. If you see the word "Basic" next to your name/photo, you need to switch the account. This will happen automatically on a mobile device. Zoom works with Okta as well as other enterprise identity management platforms such as Centrify, Microsoft Active Directory, Gluu, OneLogin, PingOne, Shibboleth, and many others. Weiter geht es bei Schritt 1.4 Sign-In. LMU Entrepreneurship Center (4) MIMESIS – Munich Doctoral Program for Literature and the Arts (1) Münchner Zentrum für Antike Welten (1) Sprachenzentrum der LMU. Once the app opens, you will be connected. Students and external participants (those attending workshops or special events) will receive an email from their instructor, program coordinator, or “host” with an invitation (including a Web link) to a “meeting” using Zoom. Join a meeting. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems.